Jaz in Chronova bolezen

Imam Chronovo bolezen. Spadam med bolnike s kroničnim vnetjem črevesja. Resda nimam popolnega zdravja, vendar sem zdrav koliko sem lahko najbolj v tem trenutku.

Poskusil bom opisati moje potovanje s Chronovo boleznijo od, kar jaz mislim, prvih simptomov do diagnoze in reševanja vseh problemov, ki pridejo s tem. Uradno mi je bila postavljena diagnoza oktobra 2009. To je bilo skoraj leto potem, ko so stvari postale dosti slabše in nisem več mogel vzdrževati približnega zdravja. Če zdaj nazaj pogledam sem že tedaj bil precej slab. Pred diagnozo sem imel že manjšo operacijo, kar so zdravniki najprej mislili, da je abces in se je potem izkazalo, da je dosti globja fistula.

Prvi simptomi so se začeli kazati okrog pet let pred diagnozo, ko sem bil na začetku svojih dvajsetih. Začelo se je s preprostimi stvarmi, malo več prhljaja, suha koža, občutek večje utrujenosti in seveda vedno bolj nujni izleti na stranišče. Kot sem napisal, bile so majhne stvari, ki sem jih lahko nadzoroval z domačimi zdravili ali z zdravili brez recepta. Prvič, ko sem se res počutil bolanega je bilo 3 ali 4 leta zatem, ko sem preživel celo noč na stranišču z najhujšo drisko, kar sem jih kdajkoli imel. Ko sem končno ob petih zjutraj prišel iz wc-ja sem se samo zgrudil v posteljo in spal dve uri. In po vsem tem nisem šel k zdravniku. Stvari so postale malo boljše potem, vendar sem vseeno več hodil na stranišče, kot pa sem bil navajen. Živel sem svoje življenje, kot prej in se trudil nadzorovati(ignorirati) simptome, ki so se pojavljali.

Stvar, ki me je končno prisila, da sem šel k zdravniku je bil abces/fistula. Razvila se mi je na zadnjici in ven je tekel gnoj. Tako, da vsakič ko sem se vstal iz stola nisem vedel, če imam moker madež na hlačah. To so bili zabavni časi🙂. Odšel sem k zdravniku, ki me je poslal v mariborsko bolnico in tam so kar izrezali, kar so mislili, da je abces. Celoten ta postopek, zdravnik, bolnica in operacija, se je zgodil aprila 2009 v enem dopoldnevu. Naslednje tedne sem preživel doma na bolniški in vse bilo relativno vredu, ampak sam abces se ni celil dobro, tako da sem spet obiskal zdravnika čez kakšna 2-3 mesece. Ker so bili časi dopustov ni delal moj osebni zdravnik, ampak zdravnica iz druge ambulante, ki mi je priporočala, da naj obiščem proktologa. Naročil sem se v zasebni ambulanti, amapak se je čakalo par tednov. Proktologinja je bila majhna, močna ženska, ki je zgledala, kot da bi me lahko raztrgala na pol, če bi hotela. Bila je pa tudi ena najboljših zdravnic, ki sem jih srečal. Naredila je rektalni pregled in me poslala na kolonoskopijo. Za to sem moral k drugemu obiskat drugega zdravnika in sicer gastroenterologa, ki je potem tudi postal moj centralni zdravnik za Chronovo bolezen. Oktobra 2009 sem končno imel opravljeno kolonoskopijo in rezultati so končno potrdili da imam Chronovo bolezen. Sama kolonoskopija niti ni bila tako grozna, kot sem si predstavljal, ampak je potekala skoraj brez problem. Najhujši del je bil verjetno tisti dan prej, ko se moraš  čisto izprazniti in moraš, vsaj v mojem primeru je bilo tako, pojesti 8 odvajalnih tablet in spiti 8 litrov Donata. Pri petem ali šestem litru sem obupal in šel spat in nadaljeval zjutraj, ker sem imel Donata vrh glave.

Z diagnozo v roki mi je bila predpisana Pentasa, ki zmanjšuje vnetje in to je bilo zaenkrat to. Vendar sem imel še vedno fistulo s katero sem se moral ukvarjati. Nesel sem rezultate kolonoskopije nazaj k proktologinji, ki se je najprej odločila, da bo zdravila fistulo z izpiranjem s peroksidom, kar je kar pekoča zadeva. To zdravljenje ni uspelo in me je poslala na ultrazvok, ki ga v bolnici niso morali naredi, ker sem imel preveč vnet rektum. Posledično me je poslala na magnetno resonanco, kar je bila zanimiva izkušnja. Navadno to napravo gledam samo na tv-ju. Iz tega je končno dobila uporabne slike in se odločila, da me julija 2010 v Ljubljani  čaka operacija.

V Ljubljani sem preživel en dan. Tja sem prišel okrog enajste ure in odšel okrog devete ure naslednjega dne. Omamili so mi spodnji del telesa in izrezali fistulo. Hvala bogu niso rabili še pri meni uporabiti katetra in mi je bilo vsaj to prihranjeno. Prebedel sem skoraj celo noč, saj so čakali, da greš na wc in je anastezija popustila. Bilo je tudi sredi julija in okrog 35 stopinj, kar niso bile ravno najboljše razmere za spanje. Naslednje jutro sta prišla po mene sestra in njen fant, in me odpeljala domov. Naslednji mesec sem imel okrevanje in tudi kontrolo pri zdravnici, ki je rekla, da se vredu celi in od tedaj je nisem več videl.

Hodil sem še k gastroenterologu na kontrole, ker sem še vedno bil na Pentasi in tudi nekaj časa na kortisteroidih. Tudi s vsemi tabletami sem končal tam aprila 2011, ker enostavno nisem več nekih problemov s črevesjem. Resda sem pa spremenil precej življenski slog od tedaj, ko sem dobil diagnozo. Nazadnje sem bil pijan oktobra 2009, mesec dni zatem sem nehal kadit. Počasi sem tudi začel spreminjati tudi dieto. Najprej samo majhne spremembe, dokler nisem na koncu pristal na SCD(Specific Carbohydrate diet) dieti. Začel sem se je držati okrog februarja 2011 in jo do sedaj tudi precej modificiral, saj je predvsem izločevalna dieta in ti omogoči, da preizkusiš, če imaš kakšno netoleranco na hrano. Precej sem s tem ugotovil kako hrana vpliva na mene in mojo prebavo, kot tudi kožo in splošno počutje.

No, to je bilo kratek povzetek glede Chronove bolezni v mojem življenju, resda sem verjetno polovico stvari pozabil ali izpustil. Vsak dan ocenjujem svoje stanje in spreminjam stvari, če je potrebno. Zdrav sem pač toliko, koliko sem pač lahko in to se ne bo spremenilo.

lp

2 thoughts on “Jaz in Chronova bolezen

  1. Pingback: Chronova bolezen po enem letu | Pol kozarca

  2. Pingback: Update glede chronove bolezni | Pol kozarca

Leave a Reply

