SCD Dieta

V iskanju kako izboljšati moje stanje glede Chronove bolezni in prenehat jemati vsa mogoča zdravila, sem začel raziskovati kaj lahko sam naredim. To me je že kar hitro privedlo do SCD diete, vendar sem rabil kar precej časa, da sem se je začel držati. Ta trenutek se je zgodil lani (2011) okrog februarja in se pravi, da se bolj ali manj uspešno diete držim že leto in pol.

Kakšna je sploh SCD dieta? Meni prej pomeni celi življenski slog in ne samo spremembe v prehrani. Ustvarjalec SCD diete je Dr. Sidney V. Haas, samo populizirala jo je Elaine Gottschall v svoji knjigi. V osnovi se gre za ločevalno dieto. Ločiš se pa res od večine hrane, če si bil prej navajen jesti povprečno hrano in ne posebno zdravo. Cilj diete je omejitev velike večine ogljikovih hidratov in pozdraviti črevesje.

Jedro diete predstavljata zelenjava in meso. Začneš v bistvu z govejo/piščančjo juho z zelenjavo in potem dodajaš hrano. Ena izmed glavnih lastnosti je tudi domači jogurt, ki pa sem ga zdaj izločil iz prehrane, saj sem čisto nehal jesti mlečne izdelke. Je pa to ena izmed preprostih jedi, ki ne zahtevajo nekega posebnega truda, res da pa moreš malo planirat glede na to da se dela 24 ur.

Tekom tega leta sem se dosti bolj približal kakšni Paleo dieti, kot pa da bi jedel vse kar je dovoljeno na SCD. Že sama dieta prepove vsa žita, stročnice(ne vse, pa še te morajo biti pripravljene), odpadejo tudi krompir, riž in podobne zadeve, se pravi škrobnate stvari. Kot sem že napisal sem prenehal jesti mlečne izdelke, začasno izločil oreščke in zelo zmanjšal sadje. Trenutno preizkušam paradižnik, saj se mi zdi da se mi telo odzove ne preveč dobro na njega. To mi je mišljeno predvsem suha koža, mogoče napihnjenost in napenjanje.

Po prejšnjem odstavku bi se marsikdo vprašal, kaj sploh jem. Stalnice moje prehrane so zdaj postali, od zelenjave korenček, rdeča pesa, brokoli, cvetača, koleraba(nadzemna in podzemna), itd. Poleti je več sveže zelenjave, pozimi pojem več kisle repe in zelja. Meso se trudim, da ga dobim iz preverjenih virov, se pravi da so živali čimbolj naravno hranjene, kar pa ni vedno mogoče.

Ena izmed glavnih strani, ki ji sledim je SCD Lifestyle, so še kakšne ostale, ki jih imam v RSS feed-u, samo se jih zdaj ne spomnim.

lp

Leave a Reply

